Pagina's

27 augustus 2013

Review Essence Eye Sorbet. 'Nieuw.' ♥

Ik heb deze keer een review van weer een nieuw product van de Essence collectie.
Deze keer is het een Eye Sorbet, wat een leuke naam, maar nu heb ik toch wel zin in ijs.
Ik heb de kleur 05 Illuminating Hazelnut. Het doet me denken aan een licht-bruin-koperen kleurtje.

Leuk kleurtje, maar fijne werking en goede pigmentatie? Lees verder.


De textuur ziet er op het eerste gezicht nog redelijk normaal aan, als een cream-product.
Maar, je kan het indeuken, en dan is de binnenkant zachter.
En het voelt gewoon zo leuk en bijzonder. Als je het swatched op je arm voelt het als dit: Een natte vinger met een cream-product erop. Er zit een soort van laagje overheen, waardoor het nattig aanvoelt.
De swatch in het licht, bijna gewoon een witte kleur, en het lijkt wel een beetje creamy.

De swatch in de schaduw, dit lijkt meer op een normale oogschaduw, een mooi koperbruin kleurtje.

Deze oogschaduw heeft zo'n bijzondere textuur, en geeft zo'n fijn gevoel. Doordat het wat vochtiger is, is de pigmentatie ook een stuk beter, en geeft het in het licht een mooi lichtbruin/wit kleurtje, en in de schaduw een bruin kleurtje. Hin heeft dus een redelijk goede pigmentatie, ik krijg er geen wow-gevoel bij, maar het is wel oké. Hij is makkelijk te blenden, maar hij veranderd dan wel in meer glitters dan kleur, dus blend rustig en voorzichtig. Voor de rest blijft deze Eye Sorbet lang zitten, hij haalt geen hele dag, maar een paar uurtjes overleeft hij wel. Ik raad dit product aan als je is wat nieuws wilt proberen, en natuurlijk de kleurtjes speciaal genoeg vind. Of je kan het natuurlijk oninteressant vinden dat het een andere textuur hebben, en bijvoorbeeld de Metal Glam Eyeshadow kopen van Essence, waar ik ook een review van heb staan.

Deze Eye Sorbet is verkrijgbaar bij de Kruidvat en is 2 euro 89.