Pagina's

27 oktober 2013

Mijn hand- en nagelverzorging. ♥

Ik ben al maanden, misschien zelfs wel een jaar bezig voor goede producten voor mijn nagels en handen. Ik heb nagels die snel breken, inscheuren, of gewoon veel breukjes hebben.
Dit is hartstikke vervelend, want ik wil gewoon mooie lange nagels.
Al is dat roze deel van mijn nagels (dus niet dat witte randje) best lang en een mooie vorm, zou ik ook wel een langere rand willen, waarbij ik dan een mooie 'French Manicure' kan doen.
Ik ben nu bij een manier gekomen, die voor mij fijn werkt.

Ben je benieuwd? Kijk verder.



Allereerst doe ik om de dag/2 dagen wat handcrème op. Soms alleen een dotje op mijn nagels om lekker in te masseren, of als ik niks doe gewoon mijn handen lekker volsmeren. Het is goed om je handen te hydrateren, en het inmasseren werkt ook stimulerend.

Gebruik een nagellakremover zonder aceton. Nagellakremover is sowieso niet fijn voor je nagels en vingers, maar met aceton wordt het nog erger. Ze hebben nu potjes met nagellakremover en een sponsje, hartstikke snel natuurlijk, maar wel verschrikkelijk erg voor je nagels. Je kan ze eigenlijk gelijk voor dood verklaren als je ze dan ook niet goed verzorgd.

Dan een vettig goedje, of olie. Je hebt veel olies voor je nagels en handen, of dikke crèmes die er voor zijn gemaakt. In dit kleine potje zit Lemony Flutter. Lemony Flutter is van Lush, een hele fijne en heerlijk geurende crème voor je nagels. Ik doe samen met mijn zus, omdat je weinig gebruikt. Ik gebruik Lemony Flutter meestal na het nagellak verwijderen, of wanneer ik me verveel. Dat is ongeveer 2 keer per week.

Dan nog een paar tips..

.. Geen nagels bijten! Er zijn genoeg dingetjes om het af te leren. (Ik zal hier denk ik nog een artikeltje over maken, apart!)
.. Vijl je nagels en knip ze een beetje in de zoveel tijd. Vijl maar 1 kant op, en knip niet teveel.
.. Je kan eventueel ook nog nagelverharder opdoen, die kan je bij o.a. Etos en Herôme vinden.
.. Doe niet elke dag van de week nagellak op. Laat je nagels even luchten en rusten, je verstopt ze als je constant met nagellak bezig bent.

Dit is mijn nagel- en handverzorging, en nog veel tips.