Pagina's

28 oktober 2013

Tips om te stoppen met nagels bijten. ♥

 Vandaag een klein extraatje, want deze dag hoor ik niet te posten.
Ik vond het toch leuk om deze keer wat te posten, omdat deze dag goed uitkomt.
Deze keer een klein vervolg op mijn hand- en nagelverzorging.
Hierin heb ik vermeld dat ik misschien een post zou doen over stoppen met het bijten van nagels.
Vroeger deed ik dat ook, of zat ik met mijn tanden de hele tijd onder mijn nagels.
Wil jij ook afleren om nagels te bijten? Lees dan verder.
Allereerst moet je jezelf toch gaan realiseren: Nagels bijten is vies!
Je nagels zijn natuurlijk niet altijd even schoon en verzorgd, en als je daar met je mond bij zit, is dat natuurlijk niet even lekker. Yak. Bedenk dat zelf even.
Bedenk nog een paar dingen waarbij je denkt: Ja, nagels bijten is echt slecht, vies etc.
Bijvoorbeeld: Je nagels worden er slap van, je nagels zien er niet mooi uit enzovoorts.

Bedenk nu positieve dingen als je stopt.
Beloon jezelf als je een maand niet hebt gebeten, je krijgt mooiere nagels, je nagels kunnen langer groeien, bedenk er zoveel je wilt.

Ook bestaat er zoiets als Byte-x. Dat is een product wat je aanbrengt op je nagels, wat hartstikke vies smaakt. Zelf ben ik geen nagelbijter (meer), dus heb ik daar geen ervaring mee. Wel lukt het voor veel mensen een tijdje, maar daarna willen ze door blijven bijten, en dragen Byte-x niet meer. Je kan Byte-x dus gebruiken als je soms gewoon velletjes/scheurtjes bijt, maar nog niet zo erg bijt.

Doe een elastiekje om, elke dag. Eentje die een beetje strak zit. Niet te strak natuurlijk, want je moet je handen wel houden. Telkens wanneer je nagels bijt, trek je aan het elastiekje en laat hem los. Hij schiet dan tegen je arm, en auw, dat doet pijn.

Ook kan je vragen aan je omgeving of ze je willen helpen. Telkens wanneer je nagels bijt, of wanneer je dat wilt doen, dat je omgeving je erop aanspreekt.

Het kan ook werken dat je je nagels gewoon lekker verzorgd, en dat je ze lakt. Een lekkere crème, wat knippen en vijlen, even lakken en ze zien er al een stuk leuker uit. En zeg nou zelf: Daar wil je toch niet op bijten?

Je kan ook mijn hand- en nagelverzorging post bekijken, daar zie je ook nog wat tips voor het verzorgen van je handen en nagels.