Pagina's

10 november 2013

Interview met de eigenaresse van Webstash. ♥

Hoi!
Vandaag heb ik iets anders dan normaal: Ik heb namelijk iemand geïnterviewd.
Niet zo maar iemand, maar de eigenaresse van Webstash.
Ik vind het altijd leuk om daar even rond te kijken, en wou jullie wat ervan delen.
Hierna komt ook nog een post met mijn favoriete producten van de site!


1. Een kort voorstelrondje, wie is de eigenaresse van Webstash.
 Ik ben Senya van Kessel, 24 jaar oud en woon in een klein dorpje in brabant, gewoon nog bij mijn ouders thuis.
Momenteel ben ik bezig met het afstuderen aan de HBO opleiding Food & Business. Ik heb een grote vriendengroep en een vriendje.
Ik houdt van lekker eten en een drankje en ben bijna altijd achter mijn laptop te vinden.
Daarnaast heb ik natuurlijk de webshop WebStash, waar ik dagelijks druk mee ben.


Benieuwd naar de rest? Kijk verder.


2. Waarom ben je begonnen met een webshop?

Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht een eigen webshop te beginnen. Wel ben ik bijna altijd achter een computer of laptop te vinden, en vind ik het leuk om op zoek te zijn naar koopjes. Ook was ik altijd al actief op marktplaats en dat soort sites.
Mijn vriend heeft mij geholpen met het idee om een eigen webshop te beginnen, hij adviseerde dat ik best wat kon doen met mijn passie voor marketing en winkelen. Zelf is hij programmeur (maakt websites). Zijn opmerking: 'Je zou een handeltje kunnen beginnen met al die spulletjes en koopjes van je! Zal ik een webshop voor je maken?' Vond ik op het begin alleen maar grappig. Maar naarmate we er meer over begonnen te praten en brainstormen werd ik toch wel erg enthousiast! We hebben vervolgens samen hard gewerkt om binnen een korte tijd WebStash te ontwikkelen. 


3. Was er een bepaald doel, of was het meer voor de lol?
Beiden, het is vooral leuk omdat ik er enorm veel van geleerd heb. Ik wist eigenlijk niks over het oprichten van een bedrijf of over het runnen van een webshop.
Door veel op internet te zoeken, boeken te lezen en gesprekken met mensen aan te gaan heb ik veel geleerd.
Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om een hobby of passie te hebben voor iets, voor mij is dat shoppen en marketing, dus ik kan deze 2 nu mooi combineren.
Het is inmiddels ook mijn bijbaantje geworden, wat je ook als soort doel kan zien.


4. Beïnvloed een succesvolle webshop je (persoonlijke) leven?
Een webshop hebben heeft natuurlijk wel effect op je leven, maar het is niet zo dat ik geen vrije tijd meer heb of bekend ben haha!
Ik heb het vaak wat drukker nu, en moet soms de keuze maken om toch echt even voor mijn studie bezig te gaan of even het werk naast me neer te leggen en te ontspannen. Je kunt het wel een beetje vergelijken met school of je werk. Je hebt niet altijd tijd om te doen wat je wilt.
Wel kan ik met mijn webshop goed mijn eigen tijd indelen. Vaak ga ik s’avonds of aan het weekend nog aan de slag. Wil ik dat niet dan moet ik overdag wat harder doorwerken.
Het scheelt dat de webshop nu ruim een half jaar bestaat. Ik zou het leuk vinden als hij steeds bekender zou worden, want ik zie het totaal niet als een last.
Veel mensen vinden het leuk als ik vertel over mijn webshop en veel bekenden vragen ook
hoe het ermee gaat.


5. Is het altijd fijn om met Webstash bezig te zijn, of ben je het soms wel is zat?

Ik vind het over het erg leuk om ermee bezig te zijn! Heb er zelf voor gekozen en het is echt een soort hobby, het gaat vanzelf.
Soms heb ik wel eens een dag dat ik niet zoveel zin heb in veel mailtjes beantwoorden of naar de brievenbus moet door de regen, maar dat hoort erbij toch?
Ik ben best een beetje trots op mezelf dat ik dit in korte tijd al bereikt heb, het loopt veel beter dan ik van te voren had gedacht! Als ik zie hoeveel bezoekers, leuke reacties en bestellingen ik al heb gehad, wordt ik helemaal blij. Dat geeft altijd weer nieuwe energie :D


Neem zeker even een kijkje op Webstash, hier verkopen ze sieraden, kleding en hele leuke accessoires.