Pagina's

28 maart 2014

REVIEW Rimmel Stay Matte Foundation

Iedereen wil toch wel een gematteerde, egale huid? Dan moet je zeker even verder kijken bij deze review. Ik ga de Rimmel Stay Matte Liquid Mousse Foundation reviewen. Deze Rimmel Liquid Mousse Foundation belooft o.a. dat hij de hele dag matteert en dat de foundation er natuurlijk uitziet.
Ben je benieuwd? Klik verder!



Het is een simpele opening, waardoor je het goed kan aanbrengen. Een klein detail: De tube heeft een matte finish, dus het voelt matte aan. Ik heb 100 Ivory, dat is de lichtste kleur. Voor mij is het een goede kleur, maar er zijn genoeg mensen met een lichtere huid voor wie deze foundation te donker is. Jammer! Maar de zomer komt er weer aan, dus dan maar hopen dat je de goede kleur hebt.
Dit is de hoeveelheid die ik op mijn hand heb aangebracht. Ik doe het eerst op mijn hand, en breng het daarna met een stippling brush aan. Het heeft ook echt een mousse-structuur, het is iets dikker dan een foundation. Gebruik ook zeker niet te veel, anders zorgt het voor een cakey effect. Dit is voor mij de goede hoeveelheid, iets meer dan een erwtje. Dat zorgt ervoor dat hij zuinig in gebruik is.
Dit is mijn gezicht zonder foundation. Ik heb 2 rode vlekken op mijn neus en voorhoofd (die zitten er altijd), voor de rest heb ik rode wangen en wat onzuiverheden. Ook heb ik een vette huid, en zie je het glimmen. Ik vind daarom ook dat ik een foundation nodig heb, anders ziet het er echt té onrustig uit.
Dit is mijn gezicht met de foundation op. Ik vind het een fijne dekking, maar ik gebruik nog wel wat concealer. Hij matteert mijn gezicht, maar je ziet nog wel een glow. Je kan eventueel wat meer aanbrengen, nu ik wat meer bezig ben met deze foundation breng ik ietsje meer aan.
Dit is mijn gezicht nadat ik mezelf heb opgemaakt. Dat is ongeveer een halfuurtje later. Voor de rest dus alleen wat concealer onder mijn ogen en op de wat opvallendere oneffenheden. Voor de rest heb ik de poeder een keer overgeslagen, zodat ik de foundation nog beter kan testen.
Dit is een foto waarbij ik er een stuk donkerder uitzie. Dat komt omdat de zon toen volop in mijn gezicht scheen, dat verklaart gelijk mijn gezichtsuitdrukking, haha. De foundation zit nog goed op zijn plek, is niet opgehoopt en matteert nog steeds goed. Wel merk ik dat het iets minder matteert, maar ik heb nog geen vet gezicht.
Dit is mijn gezicht 10 uur later. Hier gaat de zon al onder, maar het effect komt nog wel goed over. Het matterende effect wordt steeds iets minder, en ik (iemand met een vette huid) heeft wel een matterende werking nodig. Het ligt er ook aan hoe vet je huid is, mensen met een normale/droge huid, heeft het matterend effect een beter resultaat! Wel voel je de foundation op je huid, maar zelf heb ik er geen last van. Ik ben erg enthousiast over deze foundation van Rimmel, en raad hem zeker aan.

Deze foundation bevat 30 ml, kost 9 euro 99 en is verkrijgbaar bij de drogist.