Pagina's

22 september 2013

Tips voor de droge huid. ♥

Dit is alweer een nieuwe post over huid-tips.
Ik heb de vorige keer de vette huid behandeld.
Dit keer wou ik voor de droge huid kiezen.
Ik zeg trouwens niet dat dit de perfecte tips zijn, ik wil alleen mijn tips delen.
Als je nog een voorkeur hebt, hoor ik het graag.
1. Smeren, smeren, smeren. Je hoeft natuurlijk niet je gezicht te beladen met producten, maar een moisturizer is sowieso een goed begin.

Wil je nog meer tips zien? Klik dan verder.


2. Als je last van velletjes hebt, probeer een zachte scrub. Ik gebruik het altijd voor bij mijn neus, daar heb ik veel velletjes. Even scrubben en ben 2 weekjes velletjesvrij.
3. Neem foundation, reinigingsmelk, lotion enz. speciaal voor de droge huid. Je huid heeft dat zeker nodig, ook als je je make-up erop doet, of eraf haalt.
4. Probeer is arganolie. Deze olie is heel voedend en lekker voor je huid. Ook heb ik gehoord dat het blauwe blik van Niveau lekker voedend is en dat Vaseline fijn werkt.
5. Gebruik geen foundationpoeder, dit benadrukt juist de droge huid. Ga voor een foundation, en misschien daaronder zelfs nog een primer.
6. In plaats van de goedkopere merken, zoek is wat duurders op. Je hoeft er niet een hele maand voor te werken, maar gewoon ietsje duurder. Dr. van der Hoog heeft over het algemeen fijne verzorgingsproducten.
7. Gebruik geen heet water, en vermijd het liefst de sauna, of hele hete plaatsen. Zo gaan de natuurlijke oliën sneller uit je huid, ook zetten ze je poriën open, zo wordt je huid droog.