Pagina's

20 januari 2014

Tips & Tricks voor sparen

Ik ken het probleem, jij kent (misschien) het probleem, heel veel mensen kennen het probleem: Sparen. Ik wil graag leuke dingen kopen en doen, maar ik heb gewoon een gat in mijn hand en wil graag alles kopen. Je koopt kaarsen, en je hebt er nog 50, of je koopt je zoveelste oogschaduwpalette. Ik heb hier wat trucjes en tips om te zorgen dat je zelf wat meer geld overhoudt.  


Ben je benieuwd? Lees verder!


1. Ga wat minder naar winkels toe. Ga alleen maar als je echt iets nodig hebt, en probeer anders de winkels te vermijden.

2. Zeg tegen je vriend(inn)en en familie dat je probeert te sparen, dan kunnen ze er rekening mee houden en je niet elke dag vragen om even een broodje te gaan kopen samen.

3. Als je dan toch wilt shoppen, kijk naar dingen die je nodig hebt. Denk bij elk product: Heb ik het wel nodig? Als je nou je 5e bruine oogschaduw wil kopen, zal ik hem toch maar even laten liggen.


4. Spaar voor een bepaald ding of een bepaalde gebeurtenis. Je kan bijvoorbeeld sparen voor een camera, telefoon of wat je ook maar wil. Maar ook kan je sparen voor een reisje naar Londen of New York bijvoorbeeld.

5. Maak het leuk om te sparen. Arlette heeft in één van haar laden New York nagetekend met papier, en kan dan bijvoorbeeld briefgeld onder de taxi stoppen. Zo is het een stuk leuker om te sparen.


6. Bedenk iets positiefs wanneer je een bepaald gedrag hebt bereikt, dat je bijvoorbeeld bij de 100 euro er bijvoorbeeld 20 euro van mag uitgeven.

Dit waren mijn tips alweer.